Online lekce přes Zoom! Naživo... každá ve svém obýváku a přece spolu...:-) Přidejte se k nám ZDE!

Těším se na vás!

Den blbec aneb mé trable s Facebookem

Dnes trochu z jiného soudku…

Den blbec…kdo by ho občas neměl, že? Pro mě byl první červen opravdu nezapomenutelný. Kromě toho, že se mi nepovedl oběd a poškrábala jsem si v lese nohu… se mi zablokoval účet na Facebooku.

Totiž, pár dní před tím jsem chtěla svému milému dát přístup k reklamám, aby je mohl upravovat. Aniž bych o tom příliš mnoho věděla, rozhodla jsem se k tomu využít Business Manager. Jenže jsem nevěnovala pozornost zadávání údajů o firmě, vloudila se chybička a dva dny nato se účet zablokoval. A ano, zablokoval se i můj osobní účet pro reklamu, takže sice běžící kampaně stále fungovaly, ale nemohla jsem vytvořit žádné další nebo ty stávající měnit.

Takže mě nenapadlo nic jiného, než že když zruším Business Managera, vše bude v pořádku. (Jak naivní, že?) 🙂 Jenže místo toho, abych ho zrušila, tak jsem v nepozornosti a zbrklosti a snaze všechno rychle vyřešit, dala odstranit svou stránku z Business Managera…a tím pádem prostě zmizela…

Pocity totální paniky… Cože??? Smazala jsem svojí stránku??? Měla jsem pocit, že se o mě pokouší infarkt! Moje dvou a půl leté snažení je v p…!!! A pak úleva…stránka stále existuje! Jen k ní bohužel nemám přístup… přestala jsem být jejím správcem.

Co s tím?

Zadali jsme nové, správné údaje do Business Managera a požádali o ověření účtu, protože to byl zjevně nutný první krok. Jenže kontrola probíhala a probíhala… a nic se nedělo. Tom přístup k mé stránce měl jakožto inzerent a doufala jsem, že po pár dnech (lhůty z bezpečnostních důvodů) mě bude moci přidat jako správce stránky.

Čekání

Během tohoto čekání jsem se dostala k věcem, které bylo třeba vyřešit, ale do kterých se mi nechtělo a stále jsem je odkládala.

Jako třeba odevzdat daňové přiznání… Jakmile se podívám na jakýkoliv formulář, klesá moje IQ, tak na polovinu… a při návštěvě úřadů ještě níž… což jsem si připomněla o pár dní později při zakládání s.r.o. Do třetice jsem své IQ potrápila při nastavování rezervačního systému… kromě toho, že se neorientuji v budovách, (Jít do budovy, kde jsem nikdy před tím nebyla, je vždy tak trochu noční můra.) tak se také neorientuji v nových prostředích virtuálních.

No a také jsem konečně doma provedla velký úklid. Celé jaro jsem strávila na chalupě, a tak k tomu byla příležitost až teď.

A co bylo asi nejlepší ze všeho? Dopřála jsem si Facebook detox… odložila jsem mobil a třeba půl dne jsem si na něj vůbec nevzpomněla. To byla vážně skvělá zkušenost! 😊

Bohužel mé čekání skončilo velkým zklamáním, protože inzerent nemůže měnit a přidávat role lidí na stránce. To může dělat pouze správce stránky, jenže moje stránka žádného správce neměla…zapeklitá situace…

Prohledala jsem FB nápovědu… a objevila jsem spoustu zajímavých věcí, jenže bohužel nic, co by řešilo mou situaci… zeptala jsem se pár známých, co mám dělat, a všichni mi řekli: „Obrať se přímo na podporu FB.“ To se ukázalo být nadlidský úkol! Všude totiž najdete FAQ, ale nikde není žádný kontaktní formulář, email apod., a tak jsem to na pár dní tak nějak vzdala…

Jenže stále jsem čekala a čekala a nic se nedělo… Tak jsem znovu začala prohledávat FB a našla jsem podporu pro firmy, kde jsem, světe div se, našla kontaktní formulář!

Myslela jsem si, že mám vyhráno…(Hahaha!). Dočkala jsem se sice odpovědi, ale žádné pomoci. Odpověděli mi totiž, že mám požádat o kontrolu účtu…což nebylo možné, protože v tu chvíli probíhalo ověřování účtu… Ohledně správcovství stránky prý nejdřív musíme účet odblokovat.

Na mojí reakci jsem dostala v podstatě úplně stejný email, takže předpokládám, že jí nikdo ani pořádně nečetl. Každopádně jsem pojala podezření, že ti, kdo sedí na supportu, netuší nic o těch, kteří provádějí kontroly a reálně mohou mou situaci vyřešit.

Co dál?

Vygooglili jsme asi pět Facebook expertů a dva z nich se ukázali být opravdovými experty, zatímco třetí mi rovnou napsal, že je to na dlouho (v tom měl tedy pravdu) a ať si založím nový účet a novou stránku.

První expert kontaktoval podporu a dostala jsem informaci, že musím napsat dokument s ověřeným podpisem a poslat kopii dokladu totožnosti… Opět jsem byla plná naděje, že už se vše blíží ke zdárnému konci. Jenže se mi ozvala jakási pracovnice podpory, která po mě chtěla stejné informace stále dokola a psala neurčitě, že s tím dokumentem je nějaký problém.

Druhý expert mi poslal odkaz, na kterém jsem si mohla domluvit konzultaci s marketingovým expertem! Překvapilo mě, že konzultace bude probíhat v češtině. Termín hovoru byl asi za 10 dní, a tak jsem opět čekala…

Během toho jsem dostala tip, že existuje FB stránka „Modrá krev“FB skupina „Modrokrevníci“, kde se řeší problémy spojené s FB. Řešit svůj problém jsem tam sice nezkoušela, ale aspoň jsem zjistila, že zablokovaný účet není nic tak výjimečného.

Jak to dopadlo?

Jednoho dne se účet sám od sebe odblokoval. Hurá! Mohli jsme se pustit do reklamy. Jenže otázka mé stránky zůstávala stále nevyřešená

Přestávala jsem věřit tomu, že situace má nějaké řešení, a tak jsem založila novou stránku (Cvičení s citem).  Ale stále mi přišlo absurdní, že jsme založili s.r.o. s názvem Pilates a jóga s citem a naše stránka na FB se bude muset jmenovat jinak

Konzultace s FB expertem bylo pro mě velmi milé překvapení. Telefon se rozezvonil na minutu přesně. Pán byl velmi empatický a snažil se mi pomoci, bohužel ani on neměl přístup k tomu, aby mě udělal správcem stránky. Nicméně napsal zprávu na podporu. Kromě toho byl velmi ochotný zodpovědět všechny dotazy ohledně reklam a nastavení kampaní.

Z podpory se mi ozvala další (už třetí) dáma. Chtěla po mě zase jiný dokument a faktury za reklamu. Když jsem jí vše odesílala, říkala jsem si, že už to fakt vzdávám. A den na to bylo najednou vše vyřešeno! Stala jsem se opět správcem své stránky.

A co z toho plyne?

Kromě klasiky: „Dvakrát měř, jednou řež!“ a „Trpělivost růže přináší.“ a „Kdo si počká, ten se dočká.“ bych dodala:

I když vám z podpory FB napíšou, abyste nepsali na podporu znovu ohledně stejného problému, tak to udělejte, protože pokaždé se ten email dostane k někomu jinému!

 

Alena Palasová
Jsem instruktorka pilates a jogy. Díky mým více než desetiletým zkušenostem se zdravým pohybem učím lidi vnímat své tělo a správně ho používat. S radostí je tak zbavuji nejen bolestí zad či kloubů. Mé klientky odcházejí z lekcí usměvavé a uvolněné, nabité energií a se zdravým sebevědomím. Více si o mě můžete přečíst zde.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.