Můj příběh

Jsem instruktorka pilates a jógy. Díky mým více než desetiletým zkušenostem se zdravým pohybem učím lidi vnímat své tělo a správně ho používat. S radostí je tak zbavuji bolestí zad či kloubů. Mé klientky odcházejí z lekcí usměvavé a uvolněné, nabité energií a se zdravým sebevědomím.

 

Můj příběh

Jsem máma dvou úžasných malých dětí, takže jsem momentálně na mateřské. Ale i tak se věnuji své práci a svému koníčku v jednom. Vedu lekce pilates a jógy. Instruktorkou skupinových cvičení jsem už dlouhých patnáct let a opravdu jsem se našla v pomalých formách cvičení, které zaměřuji na správné provedení cviků. To má totiž opravdu smysl!

Na svých lekcích pomáhám mým klientkám zbavit se problémů, mezi které patří: bolesti zad a kloubů, migrény, inkontinence, premenstruační bolesti, výhřezy plotének, problémy s rotátorovou manžetou, se syndromem karpálního tunelu, s vbočenými palci atd. Super bonusem mého cvičení je krásně ploché břicho! Učím, jak používat tělo efektivně, vnímat ho a naslouchat mu, a také jak správně dýchat a dělat pohyby v souladu s dechem.

Chodí ke mně slečny, maminky, ženy i seniorky s velmi různorodými problémy, ale všechny se shodnou, že po cvičení se cítí daleko lépe a jejich případné bolesti (aspoň dočasně) mizí. Díky pomalému, preciznímu cvičení se zlepšuje soustředění, rozvíjí se koordinace pohybů a trénujeme také uvolnění a relaxaci.

Nepotřebuji nikoho ničit. Nevidím důvod nutit někoho udělat sto kliků či si dát minutu výdrž v „prkně“. Důležitější je správné provedení cviku, procítění pohybu. Mé klientky odcházejí z lekcí sice s pocitem, že si daly do těla, ale zároveň jsou odreagované, usměvavé a uvolněné. Vypadají krásnější, štíhlejší a sebevědomější!

Bolest bývala i mou každodenní realitou

V roce 2004 jsem se stala instruktorkou aerobiku a nic mě nebavilo víc než vymýšlet si choreografie. Milovala jsem “hopsat” na hudbu a vyblbnout se, zapotit se a odreagovat se. O tom, zda je cvičení zdravotně „nezávadné“ mě vůbec nenapadlo přemýšlet.

Jenže po čase se začaly objevovat bolesti. Postupně se objevily bolesti kolen, kotníků a chodidel, beder a blokáda SI skloubení. Sice mi pomohly rehabilitace, ale měla jsem pocit, že mé tělo není v pohodě. Po čase jsem pak začala uvažovat o konci mé instruktorské kariéry zkrátka proto, že to mé tělo nezvládalo.

Velká výzva

V roce 2007 jsem ale absolvovala své první školení metody pilates a to doslova dalo nový směr mému životu. Já, „trénovaná“ instruktorka v nejlepší kondici, jsem většinu cviků vůbec nezvládala. Najednou jsem cítila, kde všude jsem ztuhlá, zkrácená a nepohyblivá. Zjistila jsem, jak ochablé mám některé svaly! To tedy byla výzva…

Začala jsem sama pravidelně cvičit a výsledky jsem na sobě cítila i viděla velmi brzy. Změnilo se mé držení těla, ale hlavně bolesti byly pryč. Pochopila jsem, že péčí o sebe každý dokáže zázraky, kterým někdy ani doktoři nechtějí věřit.

Začala jsem vést lekce pilates a okamžitě získávala pozitivní ohlasy.

Se učit, se učit, se učit…

Od té doby jsem absolvovala bezpočet školení, kongresů, workshopů zaměřených na zdravý pohyb. Začala jsem cvičit s mnoha pomůckami a seznámila se s různými fyzioterapeutickými přístupy. V roce 2011 jsem se stala zdravotní masérkou, abych mohla pomáhat i tam, kde cvičení už samo o sobě nepomáhá.

Pilates cvičení pro zdravá záda je první kniha, kterou jsem měla možnost napsat a která vyšla v roce 2015.

V roce 2016 jsem se stala „oficiálně“ instruktorkou jógy, přestože s jógou jsem začala koketovat už v roce 2011. Asi nikdy nepřestanu žasnout nad úžasnou komplexností jógových ásan, které naráz pracují s kompletně celým tělem. Jóga také daleko víc než pilates pracuje s myslí a to je to, co mě teď moc zajímá a baví objevovat a zkoumat.

Rozvíjím se dál

V současné době vedu skupinové i individuální lekce a pořádám sportovní víkendy a pobyty. Mé časové možnosti jsou však omezené vzhledem k péči o mé drobečky. Přemýšlela jsem proto, jak by metodu cvičení, kterou používám, mohlo ocenit daleko více žen, než které se dostanou na mé lekce. Napsat e-book mi přišlo jako skvělý nápad.

Tak tedy vznikly dva e-booky o těle bez bolestí. Kratší, Žijte bez bolestí, dávám jako dárek všem, kteří se rozhodnou aktivně pro sebe něco dělat. Najdete v něm rady, jak používat své tělo v běžném každodenním životě, např. jak správně sedět či stát. Dále tam najdete cviky a tipy, které vám pomohou ke správnému držení těla. Uvidíte, jaký zázrak se stane s vaším tělem, jen s těmito drobnými změnami.

E-book Tajemství těla bez bolestí  včetně obsáhlých bonusů si můžete objednat ZDE. Je to vlastně pokračování a rozšíření prvního e-booku. Je nabitý informacemi, novými souvislostmi a dalšími tipy pro každý den. Naučíte se pečovat o své tělo a to vás odmění tím, že nebude bolet. Získáte také detailní návod jak cvičit ty nejlepší cviky, které znám. Díky pracovnímu sešitu a mp3 nahrávkám se vám snadno podaří vytvořit nové návyky.

A co dál?

V letošním roce, 2019, by měla vyjít moje druhá knížka. Je věnovaná cvičení proti bolestem. Také připravuji své první video kurzy se cvičením. A kromě toho se samozřejmě budu dále vzdělávat a s radostí cvičit a vést lekce ve svém rozvrhu nebo na pobytech.

Pokud se chcete dozvědět o mých novinkách, sledujte stránku Pilates a jóga s citem na Facebooku.